Turer

OPPGANG! Skal EGENTLIG ikke så mye til....

Bare man klarer å sette det ene beinet foran det andre, strekke hånda bort til dørklinka å presse den ned- så er man PLUTSELIG ute.. Vi kom oss ikke spesielt tidlig avgårde, men så bort i fra klokk...

MORO PÅ HJEMTUREN!

Hei igjen mine søte! Vi var så sent hjemme i går, at jeg orket ikke å blogge etter vi hadde pakket ut alt sammen.. Måtte også kose masse med pusene, som hadde savnet mams`n sin ENORMT! De lå pal ...

Farvel...

Da er dagen kommet for å ta farvel med Sikhall camping.. *snufs* Nå var det rett og slett trist å dra! Har ikke LITT lyst til å reise hjem nå kjenner jeg... Har vært en utrolig deilig ferie, på ...

Ustabilt nett..

Hei! I går kveld og i dag har nettet vært SYKT dårlig på campingen.. Kjenner at det ikke er helt optimalt lenger etter jeg begynte å blogge.. Men i dag har vi vært en tur i Trollhättan for handle l...

Helg=fullt...

Vi kom hit til Sikhall camping i Sverige på torsdag, og da var vi omtrent alene. Jeg syns det kan være veldig deilig pga hygiene bl.annet, for man ser STOR forskjell på sanitæranleggene rundt o...

Nordens ark!

God kveld! Her kommer en bildeserie av dagens utflukt i dyreparken! Liten panda, såååå søt! Også noen FIIIINE puser. Den første her, er en pallaskatt: Også en persisk leopard: En snøleop...

På vei til Nordens ark!

Hei hei alle! Da går ferden til de herlige men utrydningstruede dyreartene i Nordens ark dyrepark, som ligger i Hunnebostrand-Västra Götaland! Sist vi var der, ble jeg bestevenner med en svææær...

MANIKYR!

Bell fikk plutselig et innfall av å ta manikyr! Så ble mam's litt keen også da datteren hadde begynt.. Bell fikk æren av å velge farge og pynt! Och sen tog vi en fika. (blunkesmilefjes) ...

Ny dag i Sverige!

Hei! Da har dagen startet. Vi har spist frokost og tatt en kaffekopp på verandaen utenfor hotellet. I dag blir det en tur til byen, i Trollhättan! Kjempekoselig by jeg og mannen har besøkt et p...

Hotell-KOS!

Hei igjen alle mine fine lesere! Nå er vi godt plassert på rommet vårt. Spist mat, jentungen har badet i hotellets basseng, og nå har HELE gjengen smørt seg inn med ansiktsmaske- EGENDEFINERT SPA!!...

God mat og litt shopping!

Da var vi fremme i Strömstad! Spist deilig buffét, kost, spist dessert, og shoppet litt. Her er dagens viktigste fangst: Bedre lipgloss skal man lete lenge etter! Turen har hatt en kjem...

Endelig er dagen her!

Da var vi ENDELIG på vei til Sandefjord! Fått min fine, snille nabo til å være kattevakt, (og fisk da hihi) så nå kan vi ta livet med ro, og nyte broderlandet! Ønsker dere en fin dag, så sees v...

Skakke være lett..

Jentungen har dratt til fritidsparken for å bade, mens mor leter etter hytte å leie i Sverige.. Jeg skrev i går at vi skulle på en utflukt i 3-4 dager, hvilket vi nå har bestemt at blir 4. ...

Stopp i Stavern!

Hei hei igjen! Vi tok en tur til Sandefjord for å hente sendere til lastebilene våre, og kjørte innom vakre Stavern på vei hjem. Stavern er en utrolig koselig og fin liten by, hvor de btw har ...

Det ble Frognerparken!

Her har dere en bildeserie fra turen vår i Frognerparken! Er vel ikke så veldig mye mer og si, enn at det var en deilig tur i strålende vær! Mulig det blir mange bilder for noen, men siden jeg sy...

SETTER KURSEN MOT OSLO!

Om bare få timer er jeg eier av en heeeelt RÅ snutebil! Gleder meg som en liten guttunge!! Haha Som dere ser, har tanken på den bilen gitt meg testosteron-utslag! (lattersmilefjes) Tenkte å ta ...

Helgen går til....

Haha! Trodde dere jeg skulle skrive "helvete" nå! Nei, det er ikke så gærnt.. Jentungen drar til pappaen sin i morgen, hvilket jeg pleier å syte og klage MASSE over hver ENESTE 14 dag.. Det er ...

TUR-bulent..

Jeg fortalte dere at dagen vår skulle tilbringes på Mølen, Søndag. Jeg har ikke fått lagt ut noe om turen før i dag, fordi jeg måtte vente på svar fra foreldrene til Bells venninne om å få leg...

Oppholdet over, nå på båt-tur hjem!

Vært noen fine timer i Sverige, med litt shopping, is og en dæsj stress et øyeblikk..   Planen var å ta 18:30 båten hjem, men den rakk vi ikke... Typisk fam. Nero haha!   Men har noe...

Fremme!

Ååhh det er så deilig frokost!! Dette var bare første runde... Vaffel er et MUST!! Like stor i kjeften som mora... (lattersmilefjes) Og gammær'n som spiser wienerbrød og drikker kaffe haha...

Beautiful Sweden, we're on our way!

Da var vi på vei igjen, til vårt fantastiske naboland! Jeg har en spesiell kjærlighet til Sverige. Kunne egentlig tenkt meg å flytte! Mulig det er noe med at noen av røttene mine ligger der? I ti...

Dette va'kke feil!

En helt grei avslutning på en ellers grå og trist dag! Plutselig fant sola veien tilbake til meg, og da var det bare å hive på seg litt random klær- og rusle en liten tur i nærområdet! Legger...

DRITTEN LIGGER NÅ PÅ HAVETS BUNN!

Etter en så vakker dag med solskinn og nydelig natur, er det faktisk helt umulig å velge hvilke bilder en skal dele! Håper dere kan kose dere hvert fall halvparten av det vi gjorde, ved å ta e...

TO KANINER, ENDELIG PÅ VEI!

Da var vi endelig på vei til havet og dets frihet!! Nyt vår-været ppl, flere bilder fra denne fronten kommer litt senere når øyeblikkene er fanget!

TILBAKE I DET DYRE LANDET..

Ja, da var vi på plass i hjemlandet igjen! Kjenner jeg er "fesen" nå, som papp's sier. Deilig å komme seg litt vekk, men skal bli gøtt å komme hjem.. Legger ved noen bilder av båt-turen hjemover, ...

SHOPPINGEN ER OVER...

Jaja da var handleturen slutt hos vår gule og blå nabo, og nå venter båten på oss i Strömstad! Gåen i beina nå kjenner jeg... Også litt vimsete i topplokket av alle menneskene, men det går fort ov...

BÅT-TUREN ER OVER

Overfarten gikk som den skulle. Overhode ingen sjø på vei over, og vi er mette etter en deilig frokost! Utrolig deilig vær, og vi freser til Svinesund før ferden går videre til Nordby! Ha en solf...

PÅ TIDE Å HILSE PÅ SÖTA BROR IGJEN!

God morgen!! Da var vi igjen på vei til vår kjære bror som gjør det lettere for oss som ikke har så mye! Én gang i mnd besøker vi ham, og han er like blid hver gang! Ha en flott dag uansett hva d...

TELT-TUR I STUA!

Skal ikke påstå at noen av oss føler oss normale akkurat nå, men normalt er KJEDELIG! (lattersmilefjes) Det var et par stykker med 4 bein og hale, som syns dette her var HELT innafor! Ble...

Harry-tur for pus!

Jeg er, som mange mest sannsynlig har skjønt-et kattemenneske. (pusesmilefjesmedhjerteriøynene) Vi drar aldri NOE sted, uten å ta med mat og godteri til våre pelskledde barn!  Vet ikke hv...

Vellykket tur, selv uten søvn!

To trøtte "typer" ikledd rosa skjegg, som jeg følte passet seg ypperlig på en harry-tur med kun få timer på øyet.. (lattersmilefjes) Slitsomt må jeg også innrømme at det var, for det var unorm...

OVERRASKENDE!

Denne isen her på Nordby shoppingcenter, nærmere kalt "Honeycomb" er ABSOLUTT å anbefale! Den smelter så mykt i munnen, og smaken er bedre enn det går å beskrive! Ta turen!

På vei til söta bror!

Etter ca 3 timers søvn, er vi så våkne vi kan! (lattersmilefjes) Snus, wolverine (energidrikk), mat og godt til pus står på dagens handleliste!   Ha en fin morgen ppl!

Voksenbursdag avlyst, ferden går til Langesund badepark!

I 10 år har vi styrt og stelt for å få til en bursdagsfeiring for jentungen, som en vanlig og normal familie. Det skal pokker meg godt gjøres, og har vært ganske turbulent opp igjennom.. Er jo min ...
dandeliongina

35, Skien

Jeg er ei "jente" på 35, som har mye å dele på godt og vondt. Bla dere gjerne gjennom mine innlegg, så får dere et lite innblikk i hvem jeg er, og hva jeg har gått i gjennom. Jeg er en person som bruker humor for alt det er verdt, fordi det funker, men samtidig kan jeg være seriøs og alvorlig. Begge deler er tillatt, bare man vet når man skal benytte hva.. Bloggen har ingen avgrensninger, og her får janteloven ta seg en bolle! Her vil jeg komme til å skrive om mitt liv som medavhengig, mobbing, mitt forhold til dyr, min datter, min mann-ja, rett og slett alt som har med min oppvekst og livet generelt å gjøre. Jeg vil vel kalle dette et forsøk på å skape en annen form for terapi enn den man får via det offentlige apparatet, iom at det apparatet ikke akkurat har "jobbet på spreng" for å hjelpe meg opp og ut i verden. Også håper jeg selvfølgelig at bloggen min kan hjelpe andre som har vært, eller er i samme situasjon. Om jeg kan gjøre dagen lysere for bare ett menneske, vil solen skinne for meg også. Leser ikke Bibelen på senga, men er SUPERFAN av de ti bud ;-) Om dere liker bloggen, setter jeg stor pris på facebook-delinger og om dere tar dere tid til å legge igjen en liten kommentar. (kjempestortsmilefjes)